Pun mai mult pret pe calitatea unei relatii decat pe longevitatea ei!

Dupa 17 ani de experienta in management si vanzari, ceea ce ma defineste este relationarea!

Relationarea este prima treapta urcata pe scara vanzarilor: strangerea mainii cand cunosc partenerii de business; prima impresie; deschiderea si interesul acordat celui din fata mea;  ascultarea activa a nevoilor lui; intelegerea si adaptarea la situatie; crearea raportului si relatia win-win. Cu cat marjele de castig sunt mai apropiate cu atat afacerea este mai reusita pentru parteneri.

Sunt lucruri de care m-am lovit si care nu au iesit asa cum mi-am dorit. De ce? Pentru ca a primat propriul interes! Cand am invatat lectia si am mers mai departe punandu-l pe cel din fata mea pe primul loc, lucrurile s-au schimbat. Am invatat sa ascult activ, adica sa fiu prezenta 100% in convesatie, am invatat sa evit sa fac judecati de valoare si sa iau oamenii asa cum sunt, am invatat sa fac lucrurile sa se-ntample ca pentru mine. Cu alte cuvinte, am imbracat haina celui din fata mea si mi s-a potrivit de minune.

Am invatat sa ofer feedback pozitiv, am invatat sa pun mai mult pret pe calitatea unei relatii decat pe longevitatea ei, am invatat sa comunic asertiv si inca sunt capitole la care lucrez in continuare. Cred in dezvoltarea continua (Life Long Learning) si voi descoperi cu siguranta alte provocari in a relationa cat mai eficient.

Nu reinventez roti, ci doar discut cu cei deschisi in a face asta. In legatura cu comportamentele ce genereaza o relationare eficienta, va invit marti 8 aprilie 2014, sa le experimentam la Hub in Cluj.

Fac asta in fiecare marti, ma ocup de fiecare data de alta competenta, totul intr-un cadru nonformal si intr-o atmosfera placuta. Acum a sosit randul RELATIONARII, pentru ca poate vrei sa stii „Pentru ce ti-ar multumi ceilalti?...”

Un articol de Monica Muresan

Lasati un raspuns



(Adresa de e-mail nu va fi facuta publica.)



Postat de:

Distribuie: