Manager Inovare

Dimensiunea strategica a inovarii: “Red Ocean” vs “Blue Ocean"

Strategia de afaceri, de mai bine de doua secole, s-a concentrat in principal pe modul in care poate fi invinsa concurenta.

Aceasta abordare presupune ca spatiul de piata este dat si prin urmare, tot ceea ce au de făcut companiile este sa caute calea prin care sa-si atribuie o parte cat mai mare: prin pret sau prin diferentiere.

Dar daca am putea crea o piata noua în care competitia devine irelevanta?

Iata ce diferentiaza cele două strategii:

Strategia bazata pe competitivitate     Oceanul Rosu Strategia Oceanului Albastru 

 Art_1_inovare.png

Dacia Duster este un exemplu de produs creat prin strategia Blue Ocean în Romania. Identificand un concept distinct, specific noua romanilor - ideea de SUV îmbinata cu low-cost – a fost creata o piata noua, fara competitori.

Cele doua metafore – Oceanul Rosu, plin de rechini insetati de sange si Oceanul albastru, piata in care putem naviga fara pericole, reprezinta alegerea noastra.

Poti gasi un Ocean Albastru pentru produsele sau serviciile companiei tale?                                                                                                               

Articol de Simina Moldoveanu

Lasati un raspuns



(Adresa de e-mail nu va fi facuta publica.)



Postat de:

Distribuie: