Spirit antreprenorial

Pentru cei care ”fac lucruri”! Spiritul antreprenorial este starea necesară acțiunii, caracteristică celor care ”făptuiesc” (fac lucruri-cum spunem noi), care sunt orientați în sens activ către viitor. Paradoxal, putem spune că aceasta precede acțiunea, iar în același timp este și un rezultat de conștientizare ulterior acțiunii. Presupune atenția și fixarea câtorva repere și libertatea de exprimare în sensul actiunii din poziția de inițiator / coautor / continuator / contributor... Spiritul…

Manager Inovare

Dimensiunea strategica a inovarii: “Red Ocean” vs “Blue Ocean" Strategia de afaceri, de mai bine de doua secole, s-a concentrat in principal pe modul in care poate fi invinsa concurenta. Aceasta abordare presupune ca spatiul de piata este dat si prin urmare, tot ceea ce au de făcut companiile este sa caute calea prin care sa-si atribuie o parte cat mai mare: prin pret sau prin diferentiere. Dar daca am putea crea o piata noua în care competitia devine irelevanta? Iata ce diferentiaza cele…

Daca Eu nu ma promovez, de ce ar face-o altcineva?

AUTOPROMOVARE Am avut o discutie zilele trecute cu un prieten care vroia amanunte despre programul nostru de AUTOPROMOVARE si vreau sa va impartasesc ce i-am raspuns. Autopromovarea inseamna ca sunt atent la tot ceea ce fac, spun si nu spun atunci  cand ma intalnesc cu orice persoana, prieten, client sau grup cu care vreau sa colaborez, sa inchei un contract, sa  conving in ceea ce priveste competentele mele si/sau sa-mi prezint cu succes proiectele. Ma promovez in fata colegilor, sefilor,…

Vedem în jurul nostru oameni!

Vedem în jurul nostru oameni blocați, anchilozați, blazați, resemnați, dar mai vedem și oameni cu o energie și o dorință de nezdruncinat de a face lucruri, de a merge mai departe, indiferent de provocările pe care le au înainte. Oare ce îi animă pe aceștia din urmă? Am văzut de curând că ninsoarea, gerul, i-au determinat pe mulți să continue să facă lucrurile cu care erau obișnuiți, dar să le facă altfel. Să-și urmeze planurile și dorințele. Să se adapteze și să evite refugierea în scuze și în…

Abordarea si rezolvarea problemelor

 Rezolvăm probleme punând 5 întrebări “Mami, DE CE cade soarele în apă? Pentru că apune. DE CE? Pentru că este seară. DE CE? Pentru că seara urmează după zi. DE CE? Pentru că Pământul se învârte în jurul Soarelui. DE CE? Lasă-mă în pace că m-ai înebunit cu întrebările tale!” Şi aşa începem să nu mai punem întrebări, să nu deranjăm. Să nu enervăm. Ne formăm nişte adulţi cărora ne lipseşte curiozitatea şi abilitatea să căutăm care este baza lucrurilor pe care nu le înţelegem. Preluând…

Negocierea

Negocierea presupune cel puțin două părți, evident, legate printr-o relație care se înnoadă. 1 plus 1 egal 3, cum descoperim la RELAȚIONARE EFICIENTĂ. Acum, natura relației dă dimensiunea ariei de mișcare pe care actorii o au pe parcursul negocierii, dar și după. Sunt două sensuri în care fiecare poate trage, astfel încât rezultatul negocierii să le fie sau nu cu folos părților, să contribuie la trăinicia relației și la lucrurile pe care le pot realiza împreună. Cel al vizării unui acord la…

Avalon de 10

A debutat prima noastra experienta in natura a anului 2014! 14 km pe munte, peste 900m diferenta de nivel in urcare, peste 600m diferenta de nivel in coborare, in 7 ore. Un grup de 10 persoane (nimic nu este intamplator). Experienta a fost completata de cateva confirmari: 1. Cand regulile sunt cunoscute si acceptate - au efect; 2. Cand interesul parcursului este unanim deciziile sunt luate cu operativitate. Vom continua!

Vanzare

Vanzarea este la baza un schimb echitabil, cand partile detin bunuri (servicii) de trebuinta celeilalte parti. Valoarea tranzactiei in acest caz este data de valoarea perceputa prin prisma necesitatii. Un obiect/serviciu nu are nicio valoare daca nu-mi trebuie si nu-l voi achizitiona si un obiect/serviciu are exact valoarea lui de intrebuintare pentru partea care-l achizitioneaza.  Copii din Canada se joaca (descriere in cartea ”Agrafa Rosie” - Kyle MacDonald) facand schimb de obiecte intre ei,…